Relaxen

25 oktober 2019 - Lovina Beach, Indonesië

Vandaag 2-in-1. Dat wil zeggen dat we twee etappes in een keer fietsen. We blijven niet overnachten in Air Sanih maar fietsen gelijk door naar Lovina Beach. We hebben zin om in een heerlijke omgeving een aantal dagen te relaxen in een luxe resort. Het is redelijk vlak dus we kunnen lekker doorfietsen. Het weer is prachtig. We zijn net op weg en zien de nog steeds werkende vulkaan de Gunung Agung. We komen langs een huis in de stijl van de Factory van Andy Warhol en maken foto’s van mooie kleurrijke kunstwerken. We lunchen in Air Sanih en gaan door naar Lovina. De desa’s rijgen zich aaneen en er is altijd wat te zien. We bezoeken nog even de tempel Pura Maduwa Karang met de beroemde afbeelding van een fietser. Als fietser moet je dit even bekijken, zeker omdat de afbeelding vermoedelijk de Nederlandse kunstenaar, graficus, schilder, architect, scheepsbouwer, schrijver en ontdekkingsreiziger W.O.J. Nieuwenkamp (1874-1950) betreft die Bali per fiets verkende. Onderweg blijft de bedrijvigheid op de rijstvelden ons boeien.
We komen aan in Lovina en vinden daar een prachtig resort met een luxe bungalow in een mooi aangelegde tuin. Zo tegen het einde van de fietsvakantie heerlijk om ook eens een drietal dagen met de benen omhoog te zitten.