Idyllisch

1 juni 2019 - Sidemen, Indonesië

We zitten in een prachtige villa van het kleinschalige resort Pelangi Villa’s. Het ligt idyllisch tussen te rijstvelden. Zelden hebben we zo’n mooi uitzicht gehad. Jammer dat de Gunung Agung in de wolken en de smog zit. Een blik op deze puist moet geweldig zijn. De Gunung Agung is een vulkaan op Bali van ruim 3000 meter hoog. En dat ding sputtert nog regelmatig. In 2017 spoot de vulkaan vrijwel het hele eiland Bali grijs. Een paar dagen geleden is er ook nog een kleine eruptie geweest waardoor om de vulkaan als het ware een rookgordijn hangt. Wanneer we van Lombok terugkomen, fietsen we weer in de buurt van de Gunung Agung, dus we hopen dan maar dat de lucht helder is.
De persoonlijke dienstverlening is hier top. ‘s Avonds wordt er speciaal voor ons gekookt en we worden verrast met een overheerlijke Indonesische rijsttafel.
De rijstboeren hebben ook hier nieuwe inkomstenbronnen uitgevonden en langs de rijstvelden zijn vele villa’s te huur. Soms ook heel luxe maar dan is de grond gekocht door buitenlandse investeerders, zoals Australiërs en Chinezen die luxe resorts langs de rijstvelden bouwen. Het resort waar wij verblijven is van een Australiër. De omgeving is prachtig en je blijft plaatjes schieten.