Locals

3 juni 2019 - Senggigi, Indonesië

Vandaag maken we de oversteek naar Lombok. We nemen de veerboot van 09.00 uur. Op de boot zien we vrijwel alleen maar locals. Je verwacht op zo’n veerboot stoelen en tafels met banken. Maar helaas, de veerboot heeft een beperkt aantal stoelen en die zijn snel bezet. De locals zitten op de vloer of liggen te slapen. We krijgen een hut aangeboden van een matroos en dat doen we maar want dat biedt wat meer comfort.

De tocht naar Lombok duurt toch zo’n 6 uur. Eenmaal aangekomen in Lembar fietsen we gelijk door naar Senggigi. Het is direct merkbaar dat Lombok Islamitisch is want de zangerige stemmen van de imams komt ons uit de minaretten tegemoet. Het lijkt wel of de één de ander wil overschreeuwen. We fietsen over kleine wegen en toeristen zie je hier niet. Op Bali is de toeristenindustrie enorm ontwikkeld en dat heeft welvaart gebracht. Eenmaal op Lombok zien we direct het grote verschil. Hier zie je nog het authentieke Indonesië. We komen aan in Senggigi. Het is een belangrijke toeristenplaats op Lombok maar dat is nu nauwelijks merkbaar, waarschijnlijk omdat we in het laagseizoen zitten. In het routeboekje staat een aanrader om te overnachten. Maar zonder dat we het in de gaten hebben, rijden we er voorbij want accommodaties zijn vaak slecht aangegeven. Iets verderop zien we een ander luxe resort met mooie villa’s in een prachtige tuin. De vraagprijs is enorm. We gaan in onderhandeling en uiteindelijk weten we 50% van de prijs er af te kletsen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl