Haagse George

4 juni 2019 - Bangsal, Indonesië

Vandaag een kort ritje naar Bangsal. Dat is het punt waar veel boten vertrekken naar de Gili’s maar die laten wij liggen omdat het er erg toeristisch is. Landschappelijk is het een prachtige etappe. We fietsen veel langs de kust en hebben regelmatig uitzicht op prachtige baaien. De etappe is kort maar doet wel een aanslag op de beenspieren. Bij vrijwel iedere baai is het klimmen geblazen en sommige hellingen hebben een stijgingspercentage van 18%. Een soepje eten onderweg is er nog niet bij. We zitten in de laatste dagen van de ramadan en alle stalletjes langs de etappe zijn gesloten. Dan maar een energie gelletje naar binnen werken. We komen aan in Bangsal en willen overnachten bij een Nederlander die met een Indonesische is getrouwd. Het is George die oorspronkelijk uit Den Haag komt. Dat is te merken want zijn Haagse tongval is hij nog niet verloren. Haagse George praat honderduit en overdrijven is hem niet vreemd. George heeft geen kamers meer vrij dus we gaan op zoek naar een ander stekje. Via booking.com regelen we een ander onderkomen, zo’n 8 km verderop. Mooie bungalows in een prachtige tuin en een heerlijk zwembad om af te koelen.