Wie wijst de weg.........

30 mei 2019 - Ubud, Indonesië

Vandaag starten we met de eerste route. We pakken 2 etappes in 1. Eerst fietsen we naar de tempel Tanah Lot en gaan dan door naar Ubud dat bekend staat als het middelpunt van de kunst.
Eerst worstelen we ons door het verkeer om Seminyak uit te komen. Het routeboekje geeft aan dat er na een kleine 10 km een goede koffietent zit en daar hebben we wel zin in. De koffie is dit keer slecht gezet; een heel slap bakje.
Tempel Tanah Lot is een belangrijke bezienswaardigheid op Bali. En dat is te zien. Het wemelt van de toeristen. Tanah Lot is zeker de moeite waard maar heel bijzonder vinden we het nu ook weer niet.
In het tweede deel naar Ubud begint het serieuzere werk. Er zitten gemene klimmetjes in het parcours van 16% en dat levert de nodige zweetdruppels op. Onderweg zien we de eerste fraaie rijstvelden. Ubud is heel toeristisch maar wel leuk en zeker de moeite waard. Het resort kunnen we moeilijk vinden want het staat nogal slecht aangegeven. Als je een Indonesiër de weg vraagt, wijzen ze je stevast de verkeerde kant op dus daar kunnen we niet op aan. We zoeken een tent met WiFi en Google Maas brengt uitkomst. Het resort met een fraaie tuin ligt prachtig tussen de rijstvelden en we worden ook nu weer heel gastvrij ontvangen.

1. Annie:
    2 juni 2019
    Wat een prachtig land ,nog veel fiets plezier
  2. KM:
    2 juni 2019
    Komt allemaal heel bekend voor. Heerlijk land en mooie foto’s! Hoe bevalt het links fietsen temiddenvan al die scooters en auto’s?